CSR
Corporate Social Responsibility (CSR) som på dansk kan oversættes til "virksomhedens samfundsansvar" er betegnelsen for virksomheders arbejde med at integrere sociale og miljømæssige hensyn i deres forretningsaktiviteter og i deres interaktion med interessenterne.
Grundet den særligt øgede globalisering, hvor danske virksomheder i stigende grad driver virksomhed i lande, hvor den lokale lovgivning ikke er på niveau med internationale anerkendte CSR-principper eller ikke håndhæves tilstrækkelige, er der nedskrevet nogle CSR-aktiviteter som virksomheder bør påtage sig for at respektere internationale anerkendte CSR-principper.
Hos RIISE betyder det konkret, at vi bla. fokuserer på FN's Verdensmål nr. 12, hvor ansvarligt forbrug og produktion er på dagsordenen. I den forbindelse forsøger vi at bidrage så godt som mulige ved at gøre følgende:
- Langtidsholdbart design (slow-fashion)
- Minimum 80% produktion i Europa
- Ingen kollektionsprøver
- Begrænset emballage
- Begrænset overskudslager
- Ingen gratis retur i vores online shop
- Samarbejder kun med certificerede producenter
Vi forsøger naturligvis også at leve op til andre Verdensmål i vores hverdag hvor det er muligt.